Malossi krukaslagers

ErwinB

Euj daar hedde Ert
Ik weet niet of het bij tuning hoort maar toch zet ik het hier maar neer.

Ik zat te kijken naar malossi lagers op internet en toen viel me de hoge prijs op.

het zat zo rond de 75 euro voor een SETJE lagers :eek: dat was met het nr:66-9743 EA

op scootparts kwam ik er tegen van 17,95 de stuk met het nr: 66-9743 0B

En op de malossi site kwam ik deze tegen:

[ 2 ] RAD. ROLL.BEARINGS Ø 20x52x12 for

code = 66 9743E


[ 2 ] RAD. ROLL.BEARINGS Ø 20x52x12 MHR

code = 66 9743EA

Waarom het absurde prijsverschil? als ik die twee scootparts lagers pak zijn het ook de afgedraaide voor 17,95 x 2= 36 en het andere setje met 2 stuks erin kost 75 euro? Is dat alleen omdat er mhr achter staat of zijn dat c4 lagers oid?

Ik kom er niet meer uit :p Wie weet er meer over
 
Advertisement - register to remove this

Ja maar de maten van de lagers van scootparts zijn Maat: 20x52x12

en die van de dure (74 euro) zijn dezelfde maten.
 
De buitenkooi is afgedraaid, de binnenkooi niet, vandaar dat ws dezelfde maten aangegeven worden...

Btw, je hebt (of krijgt) PM ;)
 
De lagers (dure van malossi) zijn minder breed dan andere c3/c4 lagers. Diameter is het zelfde (straal x straal x pie). Mike van van de kruijs, vertelde me dat je dan minder weerstand op de krukas had en ook wat extra vermogen mee kon uithalen.
 
straal x straal x pi = oppervlak
2x straal = diameter

Logisch ook dat de diameter niet anders is anders zouden ze nooit in je blok passen.
 
Afgedraaid/geslepen buitenkooi: 66-9743 EA

Normaal lager: 66 9743E

Deze zie ik niet staan in het 2004 boek van Malossi. 66-9743 0B
 
De E is normaal C4 8 balls. De EA zijn afgedraaid. De 0B bestaan niet naart mijn weten. Wel zijn er nog de radiaallagers.
 
Heeft het monteren vd afgedraaide lagers nog verder nut behalve betere smering?

Anders monteer ik gewoon skf c4 lagers icm viton keeringen.
 
Mol said:
Afgedraaid/geslepen buitenkooi: 66-9743 EA

Normaal lager: 66 9743E

Deze zie ik niet staan in het 2004 boek van Malossi. 66-9743 0B

zijn deze afgedraaide lagers er ook voor mina? of alleen piaggio?

en als er dan prestatiewinst zou kunnen zijn, aan hoeveel moet ik ong. denken dan?
 
Aerox Evolution said:
zijn deze afgedraaide lagers er ook voor mina? of alleen piaggio?

en als er dan prestatiewinst zou kunnen zijn, aan hoeveel moet ik ong. denken dan?

Zijn er niet voor mina, maar denk toch gauw aan 25%!
 
Charley said:
De lagers (dure van malossi) zijn minder breed dan andere c3/c4 lagers. Diameter is het zelfde (straal x straal x pie). Mike van van de kruijs, vertelde me dat je dan minder weerstand op de krukas had en ook wat extra vermogen mee kon uithalen.

Typische dealer bullshit.

Het enige voordeel is dat de buitenkooi van de EA lagers gelijk liggen met het carter, en er zo meer speling is tussen de krukwangen en de buitenschalen, voor betere olieflow.

Alleen zinvol bij de MHR TEAM krukas, of krukassen met eenzelfde breedte.

Met andere krukassen is de speling groot genoeg en heb je de verlaagde buitenkooien niet nodig.

Tot slot meld ik nog dat Malossi gebruik maakt van C3 speling, geen C4 en al helemaal geen C5 zoals hier geroepen wordt.
 
Back
Top