Peugeot fox its concept.

Telefonica2.

Well-Known Member
Zoals de titel aangeeft ben ik benieuwd naar de Peugeot fox its concept.
Ik heb sinds gisteren een peugeot fox its concept. Nu ben ik aan t zoeken wat dat dat precies inhoud.
Ook naar wat het eigenlijk is. Ondanks een vario vind ik deze meer in de categorie brommer vallen. Hoewel ook met scooter technologie.
Ik vind dit machtig mooie dingen. Juist omdat het anders is dan anders.Vroger vond ik t zo gaaf als ze met een fox de pizza aan de deur brachten.
Ik ben benieuwd of jullie meer info hebben over de fox. niet alleen de ITS maar ook de " gewone" Fox.
grappig weetje:Mijn auto is een VW Fox en heb nu als brommer een Peugeot Fox.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ze vroeger veel verkocht en veel aan gesleuteld. De meest bekende is de delivery. Rood van kleur en speciaal voor de bezorging. Basis ding zonder elektrische start. Daarnaast had je de Deluxe die wel een elektrische start had. Vaak ik mooie kleuren.
Ze waren motorisch erg goed omdat de motor was gemaakt door Honda. Deze zat ook onder de Wallaroo.
Technisch zijn ze iets minder goed. Dat is typisch Franse makelaardij.
De lak sprong van de velgen omdat het aluminium op ten duur enorm oxideert. 9 van de 10 hebben daarom een binnenband.
De tank ging vaak aan de onderkant van het frame roesten waardoor deze lek ging. Dit kon niet gerepareerd worden.
De voorvork was vrij slecht. Die was meteen krom bij een iets te hoge drempel. In de meeste zitten een vervangende EBR voorvork.
Ze hadden wel enorm veel rijcomfort. Hier kon geen andere brommer tegenop.

De productie stopte nadat de samenwerking met Honda werd beëindigd. Peugeot introduceerde de Ludix als opvolger van de Fox.

Zelf heb ik destijds een Fox gebouwd met een Minarelli horizontaal vloeistof gekoeld blok. Deze had ik geprepareerd om mee te sprinten in de SBO.
 
Ik heb ze vroeger veel verkocht en veel aan gesleuteld. De meest bekende is de delivery. Rood van kleur en speciaal voor de bezorging. Basis ding zonder elektrische start. Daarnaast had je de Deluxe die wel een elektrische start had. Vaak ik mooie kleuren.
Ze waren motorisch erg goed omdat de motor was gemaakt door Honda. Deze zat ook onder de Wallaroo.
Technisch zijn ze iets minder goed. Dat is typisch Franse makelaardij.
1.De lak sprong van de velgen omdat het aluminium op ten duur enorm oxideert. 9 van de 10 hebben daarom een binnenband.
De tank ging vaak aan de onderkant van het frame roesten waardoor deze lek ging. Dit kon niet gerepareerd worden.
2. De voorvork was vrij slecht. Die was meteen krom bij een iets te hoge drempel. In de meeste zitten een vervangende EBR voorvork.
Ze hadden wel enorm veel rijcomfort. Hier kon geen andere brommer tegenop.

De productie stopte nadat de samenwerking met Honda werd beëindigd. Peugeot introduceerde de Ludix als opvolger van de Fox.

3.Zelf heb ik destijds een Fox gebouwd met een Minarelli horizontaal vloeistof gekoeld blok. Deze had ik geprepareerd om mee te sprinten in de SBO.
1. Daarom moet er dus een nieuwe band op want hij lekt bij de velg:tearsofjoy:
2. Volgens mij heeft deze nog de originele.
3. Gaaf! heb je er een foto van?
tank heeft de nodige benzine te verwerken gehad aan de buitenkant.Deze is ooit nieuw verkocht bij Jaap Bos in Zwolle. welke nu is over genomen.
 

Attachments

  • ADD1E74A-0686-49C1-8C3E-2CA5F2BE4F17.jpeg
    ADD1E74A-0686-49C1-8C3E-2CA5F2BE4F17.jpeg
    240.9 KB · Views: 19
1. Daarom moet er dus een nieuwe band op want hij lekt bij de velg:tearsofjoy:
2. Volgens mij heeft deze nog de originele.
3. Gaaf! heb je er een foto van?
tank heeft de nodige benzine te verwerken gehad aan de buitenkant.Deze is ooit nieuw verkocht bij Jaap Bos in Zwolle. welke nu is over genomen.
Onderstaande foto’s is van 2006. De Fox probeerde ik zo standaard mogelijk te laten ogen.
Echter zit er Henk Slinger getunede MHR Speed cilinder onder met een Mikuni 24 vlakschuif,
Yasuni C21, Hpi binnenrotor, getuned carter, Overrange etc.
De Fox is er nog steeds :)

1711871955088.jpeg
1711872021440.jpeg
1711871977099.jpeg
1711871993677.jpeg
 

Attachments

  • 1711871906416.jpeg
    1711871906416.jpeg
    92.6 KB · Views: 6
  • 1711871917271.jpeg
    1711871917271.jpeg
    89.9 KB · Views: 15
Dank voor de tip. helaas te ver weg.Heb vandaag de beide remmen weer klaar gemaakt. Die waren niet fijn en zijn weer los. ook de lagers schoon gemaakt en opnieuw ingevet. Ondanks dat ik alles op de wijze van uithalen op gestapeld heb zit er nu speling op t voorwiel.. dus remmen betekend dat het wiel naar links trekt, morgen maar weer ff naar kijken.
 
iemand misschien een duidelijke foto van beide kanten van de voor as? Bedoel terwijl het wiel er in zit dus niet een foto van een losse as.
Kan er niks geks aan vinden maar een foto kan duidelijk maken of er standaard al iets miste.speling op t wiel zat er al en zo kan ik zien of er iets niet goed zit of dat ik zelf een fout gemaakt heb. Er is helaas geen service manual van t blok online te vinden of een gehele service handleiding.
 
Waanzinnig. Ik kijk met heimwee terug naar die jaren. Toen was in elke straat en buurt wel iemand bezig met zijn scooter.
gelukkig kom dat stukje bij beetje weer terug. Zal niet meer in de hevigheid zijn zoals toen maarja.. Velen komen met projecten of kopen weer een 2 takt. ik kan er ook niet van afblijven. Na de keeway zei ik: oke klaar met sleutelen. Toen kwam de btc en nu de fox.
 
Achter de trommel kan de de speling eruit halen door de moeren af te stellen die eronder zitten.
De as en lagers is hetzelfde als van een citta.
klopt. de lagers hebben nu wat meer spelingwant het wiel liep eerst op sommige momenten erg zwaar. Van de week komt er een nieuwe band op en dan kijken we weer. t gekke is dat er geen ringen aan de binnenkant van de vork zitten.
 
Zo nieuwe band er op en alles binnen in de trommel aangedraaid. Lagers afgesteld.rijd weer redelijk. alleen bij koude motor met choke aan behoorlijk veel prrrttt. toch is de bougie kleur perfect.
 
Back
Top