Uitlaat advies @ MHR Replica

kees

38.8KG 22.2HP 6.83s
Beste Leden,

Ik ben al weer eventjes bezig aan mijn project en hij gaat alweer in elkaar. Nu zijn mijn carter helften en cilinder getuned. Ik ben dit topic begonnen om te kijken welke uitlaaten ik zou uit moeten proberen. Maargoed to business mijn set-up is:

MHR Replica (RST/EPC tuned)
Yasuni C16
24 MM Stage 6
HPI 2005
Malossi multivar (binnenkort overrange)
Malossi deltaclutch
Stage 6 Krukas

Uiteraard ga ik eerst banken met de C16, en kijken wat ie doet. Normaal gesproken zou een Yasuni R C.Q. C16 het beste zijn lijkt mij, maar ik heb een wat zwaardere set-up en mijn cilinder + carter zijn getuned dus misschien is de C16 niet goed genoeg meer.
De tuner (EPC) adviseerde mij om eens een shot te proberen, ik stond er een beetje van te kijken maar hij vertelde mij dat er een goede kans in zit dat hij daar het beste op zal presteren.
Ik zelf vindt de Stage 6 R1200 er wat meer geschikt voor, lijkt me ook beter aansluiten in het toerenbereik... Misschien kan iemand me adviseren?
 
Advertisement - register to remove this

c16 is niet lekker voor die setup denk te laag toerig .

een maatje van me heb ook ong die setup die had eerst een shot toen nam die een c20 knallen dat tie deed voor die cil !!!


mvg
 
ik zou als ik jou was proberen met je tuner wat uitlaten te testen. :)
hij zegt dat de shot lkkr loopt probeer dan te regelen dat je een shot hebt, en weeg de uitlaten van elkaar af :W

je kan zoveel pijpen testen.

Jolly moto 70
yasuni c16
yasunic20
DPR
KRT
hebo racing 2 "replica"
hebo racing 2/3
mhr team
mhr replica
evo 7 pijp
evo 8
KRD

etc. etc. :W
 
Wat ik eigenlijk wil weten is welke pijp het beste aansluit bij mijn huidige set-up. Welke informatie is daar trouwens goed bij te gebruiken? Waarschijnlijk het toerental o.a maar welke gegevens nog meer?

Zowiezo alvast bedankt voor de reacties tot nu toe.
 
timing van de cilinder is belangrijk , maar vooralsnog valt het niet te zeggen welke uitlaat het beste werkt op jouw setup , en het is al erg vaak gezegd dat dit gewoon een kwestie van testen is , geen enkele setup loopt hetzelfde.
 
Mijn vraag was ook niet echt wat het beste was, maar meer adviezen over welke uitlaten ik zou moeten proberen, of waarschijnlijk goed in de richting komen. Maargoed, ik kan met deze informatie wel weer even vooruit dus iedereen bedankt voor het meedenken :)
 
Back
Top