Scooter houd soms in

kajcrombags

New Member
Beste,

Al aardig wat scooters gehad, maar nu eens een keer een scooter met werk gekocht.

Het betreft een IVA venti 50 uit 2020. Deelt het platform met onder andere BTC old classic. De scooter heeft net 3K km gereden.

Toen ik de scooter kocht hield hij soms een klein beetje in bij vol gas optrekken, ik dacht dat fix ik wel even. De scooter had een tijd stilgestaan, dus ik denk nieuwe bougie, luchtfilter, carburateur schoonmaken, nieuwe benzine en brandstoffilter.

Echter heb ik deze zaken gedaan en nu houd de scooter nog in, ondanks dat het wel iets minder is. Zodra ik vol gas weg rijd houd de scooter soms in en stottert hij. Alsof hij zichzelf verzuipt. Je merkt dan ook dat de scooter niet meer doortrekt. Tot ik het gas weer loslaat en opnieuw gas geef. Daarnaast, ik denk dat dit hoort bij dit probleem, voelt het niet fijn om maximale snelheid met de scooter te rijden, het voelt alsof hij dan bokt om op snelheid te blijven. De scooter is gewoon nog begrensd etc. Ik zag online wel dat dit evt door de begrenzer in combinatie met 4 takt kan komen.

Mijn vraag: heeft iemand idee waar dit door komt? Loopt de scooter wellicht te rijk waardoor hij zichzelf soms verzuipt? Zou ik dan een kleine sproeier kunnen proberen? Dankjewel alvast voor het meedenken!
 
Advertisement - register to remove this

Je kan ook even naar het membraan kijken , onder het deksel op de carb , als deze stuk is reageert de gasschuif ook niet meer goed.
En zit er een pick up begrenzing in het vario deksel ? ( dan komt er een elektra draad uit het deksel vandaan , die naar de pickup loopt ) dan zou je deze eens los kunnen halen , en kijken wat hij dan doet . sproeier maat zit meestal in de buurt van de 82 , hoewel die van mij perfect loopt met een 85. Ook ik heb een scooter die een jaar had stilgestaan , ook stotteren en inhouden , qua carburateur ook veel mee geprobeerd , op slot toch maar een nieuwe gekocht , eerst een imitatie , dat was net niks daarna een originele keihin , en mijn problemen waren over
 
Back
Top