Scooters met Dellorto ECS Euro4 start slecht

@symmie, duidelijk dat op jouw ingezonden foto te zien is dat er een afsluitdop zit op het benzinekanaal van de choke. Ik begrijp niet waarom die afsluitdop daar zit nu de verrijking van het mengsel bij koude start bij deze carburateur geschiedt middels extra benzine toevoeging via de choke. Door de afsluitdop kan er geen druppel extra benzine door de choke lopen en wordt het mengsel nooit verrijkt met als gevolg een slechte koude start. Waar heb je overigens die foto vandaag?
 
Belangrijkste is iig dat de dop er in hoort en het zit er uiteraard niet om benzine toevoer af te sluiten.
Maar het is jouw scooter dus als je hem er uit wil laten dan dan is dat uiteraard jouw keuze. Ik geef alleen aan hoe het hoort en als iemand iets anders wil doen dan zijn daar natuurlijk vrij in.
Ik doe iig mijn uiterste best om mensen een zo goed mogelijk advies te geven.
 
@symmie, ik zie ook foto's op internet dat de afsluitdop eruit is (gehaald?). Zoals ik al eerder aangaf, sluit in mijn geval de afsluitdop de gehele benzinetoevoer af voor de choke en dat hoort m.i. niet. De afsluitdop er minder diep in terug zetten, zal leiden dat de dop erukit gaat vallen of dat deze de benzinetoevoer weer helemaal afsluit. Zolang ik geen helder beeld heb hoe de choke werkt met de afsluitdop erin, laat ik deze eruit.
 
@Tim Ark had een jaar geleden hetzelfde probleem met 2 dellorto carb 's . Als hij er nog een heeft wil hij misschien eens kijken , bij degene die eraf is , of hier ook zo'n dopje in zit ( als hij hem nog heeft )

 
Back
Top