Toerenteller Aerox flipt hem!!!!!!!!!! HELP!!!

524 Rox

Well-Known Member
Gegroet scootersleutelaars,

Ik heb een aerox met een normale teller(zonder toeren)
toen had ik een koso met toerenteller dat beviel goed maar ik vond de originele toerentellers van aerox (Rossi model heeft er 1) toch mooier dus besloten om die te kopen.

probleem:
ik gister zo'n teller gekocht en vanochtend binnen gehad.
ik aangesloten op mn draadboom gebeurt er helemaal niks( geen licht, geen benzinemeter, geen enkel lampje brandt.

nou oke ik naar een scooterzaak zo'n KOSO adapter gehaald die je op je draadboom aansluit en vervolgens naar je teller. Waarom?

Omdat: mijn draadboom heeft 9 contactpuntjes en de teller heeft er 10

ik proberen en zodra ik me contact aan zet dan SCHIET me benzinemeter naar z'n max.
Als ik hem start begint de toerenteller gaar op en neer te springen en de controle lampjes kloppen ook niet.

Nou was ik van plan om de draden van me kabelboom te gaan verwisselen zodat knipperlichten ook knipperlichten worden enz.

maar ja..... welk draadje is wat???

dus vroeg ik mijn af of iemand mij kon vertellen welk draadje wat is of evt een foto van de teller stekker kan sturen?

nogmaals de nieuwe teller moet op de oude kabelboom van mijn functioneren.

zooo ik hoop dat ik het kort maar krachtig heb opgeschreven.

mochten julllie iets niet begrijpen twijfel niet en PB mij

graag hoor ik spoedig jullie reactie's

Gr. 524 ROx
 
Advertisement - register to remove this

Enige manier om daar achter te komen is meten.
Pak een multimeter en kijk elk draadje na als je bv je knipperlicht aan doet. Dan merk je dat er een is met een waarde die van 12 naar 0 gaat, die moet je dus hebben.
Olie meter kan je ook makkelijk testen, als je je contact sleutel om draait, zou normaal heel even het lampje knipperen, dus met je multimeter zou je heel even een spanning moeten zien. Benzine meter is meestal de gene met de raarste waarde, bijvoorbeeld 7,4324 volt oid. Groot licht lampje als je groot licht aan zet, en de rest die erop zit kan je op dezelfde manier uitvinden.
 
Back
Top