85cc tpr aerox projectje

Dikkeaerox

New Member
Haj, heb dus een zeer goed opgevoerde 50cc aerox maar wil toch wat meer vermogen dus wil beginnen aan iets nieuws.
Ik ga dus een 85cc TPR kit kopen. Ik vroeg me af welke uitlaat ik het best kan kiezen omdat een 70cc uitlaat wss te laag vermogen is en een yasuni c40 te hoog. (denk ik)
Heb dus 3 opties gevonden maar geen enkele die me erg aanspreekt;

329€ KRM 90-100cc Racing -> goedkoper maar geen krul dus geen wheelies.
476€ Stage6 R/T 90-100cc -> erg duur.
413€ TPR 85cc. -> erg duur en heb er weinig vertrouwen in.

Is er een andere optie (liefst onder de 350€) waar ik overheen heb gekeken?
Ook heb ik een 28mm carb gekozen. Is een 26mm toch beter?
 
Advertisement - register to remove this

Misschien even kijken naar DPR. Die maakte in mijn SBO tijd uitlaten voor Minarelli en Piaggio berekend op de cilinder die je hebt.
Koste toentertijd 175 euro.

28 pwk zou ik eerder voor kiezen dan een 26.

Je weet dat de krukas een 44 slag heeft? Ik weet niet of de krukas wang in het carter past zonder aan te passen. Wel weet ik dat het carter gekotterd moet worden om de cilinder passend te krijgen. Ook is het verstanding om het carter te tunen.

Naast de kit is de rest van de setup ook belangrijk om goed op orde te hebben.
Spruitstuk, membraan, binnenrotor, overbrenging en aandrijving.
 
Bedankt voor de opmerking,

denk dat de krukas erin past, en dat ik wat aanpassingen moet doen om de cilinder erin te krijgen is geen probleem
Alles in de carter is malossi dus ook geen zorgen daarover. (behalve dat ik zwaardere rollertjes moet halen)

Je had het over een binnenrotor, betekent dit dat het niet (goed) zal werken met de standaard ontsteking? Heb niet super veel zin om te kloten met een race-ontsteking.

En de website van DPR ziet er nogal oud uit, weet je of ze nog uitlaten maken (en of ze überhaupt goeie kwaliteit zijn)?
 
Last edited:
Heb je enig idee waar je aan begint met deze vraag?!
Post automatically merged:

Gok 0,0 verstand van waar je mee aan de gang gaat. Want cilinder is prima maar in de uitlaat heb je geen vertrouwen? Begin met een DR ofzo
 
Bedankt voor de opmerking,

denk dat de krukas erin past, en dat ik wat aanpassingen moet doen om de cilinder erin te krijgen is geen probleem
Alles in de carter is malossi dus ook geen zorgen daarover. (behalve dat ik zwaardere rollertjes moet halen)

Je had het over een binnenrotor, betekent dit dat het niet (goed) zal werken met de standaard ontsteking? Heb niet super veel zin om te kloten met een race-ontsteking.

En de website van DPR ziet er nogal oud uit, weet je of ze nog uitlaten maken (en of ze überhaupt goeie kwaliteit zijn)?
Dit word echt helemaal niks. Koop ene asrox van mij als je wat snels wilt en anders niks. Want je hebt er nog simpel weg weinig bertand van en 35pk onder je reet houd je echt nie heel. Qua vermogen en qua rijkunsten
 
Het rijden is natuurlijk een dingetje, maar dat is eigenlijk wel het laatste waar ik me zorgen over maak eigenlijk.

Als er iemand met (zo te zien) niet zo veel ervaring de motoren moet gaan bewerken, kotteren, aftstellen etc... Gaat het toch nooit goed komen, en is het waarschijnlijk in no time kapot. Ding klapt al kapot voordat je een beetje snelheid bereikt hebt. :p
 
Het rijden is natuurlijk een dingetje, maar dat is eigenlijk wel het laatste waar ik me zorgen over maak eigenlijk.

Als er iemand met (zo te zien) niet zo veel ervaring de motoren moet gaan bewerken, kotteren, aftstellen etc... Gaat het toch nooit goed komen, en is het waarschijnlijk in no time kapot. Ding klapt al kapot voordat je een beetje snelheid bereikt hebt. :p
3x raden wie het dan weer vanaf de porseleinen troon mag oplossen.


Hok van Diethertje lig al bij oud ijzer
 
Bedankt voor de opmerking,

denk dat de krukas erin past, en dat ik wat aanpassingen moet doen om de cilinder erin te krijgen is geen probleem
Alles in de carter is malossi dus ook geen zorgen daarover. (behalve dat ik zwaardere rollertjes moet halen)

Je had het over een binnenrotor, betekent dit dat het niet (goed) zal werken met de standaard ontsteking? Heb niet super veel zin om te kloten met een race-ontsteking.

En de website van DPR ziet er nogal oud uit, weet je of ze nog uitlaten maken (en of ze überhaupt goeie kwaliteit zijn)?
De binnenrotor afstellen is makkelijker dan de krukas er in krijgen. Ik ben bang net als de anderen zeggen dat je niet weet waar je aan begint.
Zou zonde zijn als het meteen in de soep loopt. En dat gaat gebeuren.

DPR heeft inderdaad een oude site. Ze zijn dan ook erg slecht in websites bouwen en erg goed in uitlaten maken. ;)
 
De binnenrotor afstellen is makkelijker dan de krukas er in krijgen. Ik ben bang net als de anderen zeggen dat je niet weet waar je aan begint.
Zou zonde zijn als het meteen in de soep loopt. En dat gaat gebeuren.

DPR heeft inderdaad een oude site. Ze zijn dan ook erg slecht in websites bouwen en erg goed in uitlaten maken. ;)
Dpr maakt niet eens uitlaten meer volgens mij. Was in onze glorietijd een kopie van Yasuni die prima draaide en deed waar je voor betaalde. Dutch Power Racing en gas erop
 
Toch wel schattig dat je bij zoiets loopt te janken over geld of wat dan ook. Als je er geen verstand van hebt blijf er vanaf....

Enne @Diether van essen geen stress maat die Aerox staat hier nog netjes en veilig
Moet ook wel zeggen dat als je op zo'n punt komt, de prijs inderdaad ook niet zo veel meer uit maakt.

Je kan dan 200 kan besparen door goedkopere dingen te kiezen, of je gaat voor een paar honderd meer gewoon voor echt snel spul. Die paar euro besparen is echt niet meer de moeite waard. Zodra je de boel moet gaan bewerken etc, gewoon voor het snelste spul kiezen. Je moet er toch vrij veel werk en geld in steken, kan je beter een paar honderd meer uit geven, en echt iets snels hebben.
 
Last edited:
Dpr maakt niet eens uitlaten meer volgens mij. Was in onze glorietijd een kopie van Yasuni die prima draaide en deed waar je voor betaalde. Dutch Power Racing en gas erop

Klopt. Minarelli was dacht ik voornamelijk een C21 kloon en ik reed op mijn Zip met een XSH dpr wat dacht ik een iets wat aangepaste Team uitlaat was.

DPR maakte in die tijd een hoop Mina en Piaggio uitlaten. Ik meen dat ze vooral MX uitlaten maakte. Je kreeg vooral veel voor weinig
 
Klopt. Minarelli was dacht ik voornamelijk een C21 kloon en ik reed op mijn Zip met een XSH dpr wat dacht ik een iets wat aangepaste Team uitlaat was.

DPR maakte in die tijd een hoop Mina en Piaggio uitlaten. Ik meen dat ze vooral MX uitlaten maakte. Je kreeg vooral veel voor weinig
Ja de meeste dpr uitlaten waren gewoon "kopieen" van yasuni en Malossi maar dan wat beter geprijsd. Aangepast kan ook makkelijk, meen dat Koopmans achter DPR zat. Kleine aanpassingen zijn zo gemaakt natuurlijk. Maar gok dat jij uit zelfde glorietijd als ikzelf kom en als je ergens ff wat spullen ging halen en je had een paar pilsjes bij dan kreeg je al heel veel gedaan zonder dat je jackpot moest afrekenen. En dan stond je zondag lachend naast elkaar en dronk ja daarna op kosten van de winnaar nog een pilsje en klaar toch
Post automatically merged:

Moet ook wel zeggen dat als je op zo'n punt komt, de prijs inderdaad ook niet zo veel meer uit maakt.

Je kan dan 200 besparen door goedkopere dingen te kiezen, of je gaat voor een paar honderd meer gewoon voor echt snel spul. Die paar euro besparen is echt niet meer de moeite waard. Zodra je de boel moet gaan bewerken etc, gewoon voor het snelste spul kiezen. Je moet er toch vrij veel werk in steken, kan je beter een paar honderd meer uit geven, en echt iets snels hebben.
Als je zoiets wil bouwen op een budget koop dan wat anders....
Ik kan je voor nog geen 1000 euro een knallend 7t blok leveren dat gaat sneller dan deze 85cc. Maar dat wil men niet ofzo. Wie me niet gelooft zet er maar een 85cc naast. Maar 85 klinkt sneller ofzo als je er geen kennis van hebt
 
Ik wilde dit project om er wat van te leren, niet per se om de snelst mogelijke setup te krijgen. Ook de reden waarom ik er liever 1000 euro in steek en niet 2500 voor iets beter spul omdat ik weet dat er vanalles fout kan gaan.

Maar een 7t 70cc is dus een beter idee als 'beginner'?
 
Last edited:
Als je zoiets wil bouwen op een budget koop dan wat anders....
Ik kan je voor nog geen 1000 euro een knallend 7t blok leveren dat gaat sneller dan deze 85cc. Maar dat wil men niet ofzo. Wie me niet gelooft zet er maar een 85cc naast. Maar 85 klinkt sneller ofzo als je er geen kennis van hebt
85 is altijd sneller als een 70 toch? :p Op dat soort spul zegt de cilinderinhoud echt niets meer. Gaat meer om poorttiming etc.
 
85 is altijd sneller als een 70 toch? :p Op dat soort spul zegt de cilinderinhoud echt niets meer. Gaat meer om poorttiming etc.
Dat weten jij en ik, maar meestal is meer cc meer pk en meer snellerder. Kijk maar die 180cc mannen, denk denken allemaal wel ff een 70 weg te rijden. Komen van koude kermis thuis, dan hoef ik mn 8.1 niet eens te starten
 
Ik wilde dit project om er wat van te leren, niet per se om de snelst mogelijke setup te krijgen. Ook de reden waarom ik er liever 1000 euro in steek en niet 2500 voor iets beter spul omdat ik weet dat er vanalles fout kan gaan.

Maar een 7t 70cc is dus een beter idee als 'beginner'?
Als je een Speed 7-T wil bouwen , ben je zo 2500,00 kwijt wat in en op het Blok zit ... althans dat ding van mij wel.
Dan heb nog niet eens Malossi Carters.
 
Back
Top