85cc tpr aerox projectje

Dikkeaerox

New Member
Haj, heb dus een zeer goed opgevoerde 50cc aerox maar wil toch wat meer vermogen dus wil beginnen aan iets nieuws.
Ik ga dus een 85cc TPR kit kopen. Ik vroeg me af welke uitlaat ik het best kan kiezen omdat een 70cc uitlaat wss te laag vermogen is en een yasuni c40 te hoog. (denk ik)
Heb dus 3 opties gevonden maar geen enkele die me erg aanspreekt;

329€ KRM 90-100cc Racing -> goedkoper maar geen krul dus geen wheelies.
476€ Stage6 R/T 90-100cc -> erg duur.
413€ TPR 85cc. -> erg duur en heb er weinig vertrouwen in.

Is er een andere optie (liefst onder de 350€) waar ik overheen heb gekeken?
Ook heb ik een 28mm carb gekozen. Is een 26mm toch beter?
 
Advertisement - register to remove this

Ik wilde dit project om er wat van te leren, niet per se om de snelst mogelijke setup te krijgen. Ook de reden waarom ik er liever 1000 euro in steek en niet 2500 voor iets beter spul omdat ik weet dat er vanalles fout kan gaan.

Maar een 7t 70cc is dus een beter idee als 'beginner'?
Als beginner pak je beter een stage6 racing oid. Stap goedkoper en kan toch leuk vermogen uit komen en kun je veel plezier mee hebben en veel leren. En als het eens kapot loopt stukje goedkoper dan een 7t. En of je op een blok waar je vooral van wil leren nou 18 of 25pk draait dat maakt niet uit. Is beide namelijk teringsnel
 
Ja de meeste dpr uitlaten waren gewoon "kopieen" van yasuni en Malossi maar dan wat beter geprijsd. Aangepast kan ook makkelijk, meen dat Koopmans achter DPR zat. Kleine aanpassingen zijn zo gemaakt natuurlijk. Maar gok dat jij uit zelfde glorietijd als ikzelf kom en als je ergens ff wat spullen ging halen en je had een paar pilsjes bij dan kreeg je al heel veel gedaan zonder dat je jackpot moest afrekenen. En dan stond je zondag lachend naast elkaar en dronk ja daarna op kosten van de winnaar nog een pilsje en klaar toch

Klopt 2004-2008. Goede oude tijd. In de tijd dat iedereen wel iets verstand van techniek had. Het was vooral een gezellige tijd.
 
Als beginner pak je beter een stage6 racing oid. Stap goedkoper en kan toch leuk vermogen uit komen en kun je veel plezier mee hebben en veel leren. En als het eens kapot loopt stukje goedkoper dan een 7t. En of je op een blok waar je vooral van wil leren nou 18 of 25pk draait dat maakt niet uit. Is beide namelijk teringsnel
Zo'n stage 6 kan je ook gewoon monteren zonder allerlei bewerkingen etc. Leuke krukas zou ik wel aanraden, maar buiten dat zet je zo'n cilinder er gewoon op, en het werkt.

Wat tuning en zorgen dat de cilinder bij het huis matcht, etc, maakt het echt nog veel en veel beter... Maar in principe werkt zon cilinder gewoon zonder aanpassingen.
 
Toch wel schattig dat je bij zoiets loopt te janken over geld of wat dan ook. Als je er geen verstand van hebt blijf er vanaf....

Enne @Diether van essen geen stress maat die Aerox staat hier nog netjes en veilig
Mooi man
Toch wel schattig dat je bij zoiets loopt te janken over geld of wat dan ook. Als je er geen verstand van hebt blijf er vanaf....

Enne @Diether van essen geen stress maat die Aerox staat hier nog netjes en veilig
dsr is al bijzonder in dat Brabandse Roosendaal. Iets veilig staan:)
 
Zo'n stage 6 kan je ook gewoon monteren zonder allerlei bewerkingen etc. Leuke krukas zou ik wel aanraden, maar buiten dat zet je zo'n cilinder er gewoon op, en het werkt.
niet mee eens . als je de Squish niet goed zet , is het ook zo Kapot , verkeerde Bougie kan ook al Funest zijn , niet te spreken als je gebruik maak van een Rotor en de voor ontsteking niet juist is ,
Dan nog de Hoofdsproeier , , is ook belangrijk .
Dus ... het is ook niet zo van : Stage 6 Racing kan je er gewoon zo FF opzetten , maar ja... das mijn mening .
 
niet mee eens . als je de Squish niet goed zet , is het ook zo Kapot , verkeerde Bougie kan ook al Funest zijn , niet te spreken als je gebruik maak van een Rotor en de voor ontsteking niet juist is ,
Dan nog de Hoofdsproeier , , is ook belangrijk .
Dus ... het is ook niet zo van : Stage 6 Racing kan je er gewoon zo FF opzetten , maar ja... das mijn mening .
Dat ben ik natuurlijk wel met je eens. Maar squish is een kwestie van een paar pakkingen. Bougie en sproeier etc is ook niet zo bijzonder. Als je het goed wil doen moet dat gewoon bij elke cilinder gebeuren.

Dat is toch wel echt wel een heel andere klasse als je blok uit moeten frezen etc. Dat bedoel ik met aanpassingen.
Post automatically merged:

Niet te vergeten de Zippie`s tegenwoordig met 125 , of 172 CC Blok er onder .... denken dat ze helemaal de Man zijn .
Maar hebben zelf niet eens een Bougie sleutel.
Liefste nog een 4 takt, die je met bijna elke 70cc gewoon voorbij rijd.
 
Last edited:
Iemand enig idee of de airsal 77cc het waard is tegenover een MK2 stage6 70cc, zijn hier heel wat 70cc'tjes en heb liever wat meer kracht dan hen.
Er is wat werk aan de carter nodig om de 77 te laten passen maar stuk minder dan bij de 85cc


Zo'n stage 6 kan je ook gewoon monteren zonder allerlei bewerkingen etc. Leuke krukas zou ik wel aanraden, maar buiten dat zet je zo'n cilinder er gewoon op, en het werkt.

Wat tuning en zorgen dat de cilinder bij het huis matcht, etc, maakt het echt nog veel en veel beter... Maar in principe werkt zon cilinder gewoon zonder aanpassingen.
Ik moest sowieso de krukas veranderen omdat een std krukas het geen 2 maanden houdt met meer dan 15pk. Dacht dan waarom niet gelijk een 85cc kit waar de krukas al bij zit. 85cc is echter niet super verstandig zo te horen aan iedereens reactie. Zijn ook weinig goede uitlaten ervoor.
Heb trouwens geen 0 verstand van brommers, bijna mn hele motorblok al vervangen.
 
Destijds was Airsal niet zo best. Slecht afgewerkt en vooral een slechte nicasielwand. Het kan natuurlijk zijn dat deze ondertussen verbeterd is. Stage6 heeft mooie cilinders. Dat doen die Duitsers goed vind ik.
 
Stage6 laat hun cilindertjes toch door Athena maken en de zuigers bij Vertex.

Hebben knap spul in iedergeval. En Scooter Attack heeft een paar keer per jaar aanbiedingen en dan kosten de kitjes geen drol.
 
Stage6 laat hun cilindertjes toch door Athena maken en de zuigers bij Vertex.

Hebben knap spul in iedergeval. En Scooter Attack heeft een paar keer per jaar aanbiedingen en dan kosten de kitjes geen drol.
Vertex maakt sowieso zuigers voor grote merken net als Meteor dat doet voor Polini. Scooter attack (stage6) maakt een groot deel van de onderdelen in Taiwan meen ik.
 
Iemand enig idee of de airsal 77cc het waard is tegenover een MK2 stage6 70cc, zijn hier heel wat 70cc'tjes en heb liever wat meer kracht dan hen.
Er is wat werk aan de carter nodig om de 77 te laten passen maar stuk minder dan bij de 85cc



Ik moest sowieso de krukas veranderen omdat een std krukas het geen 2 maanden houdt met meer dan 15pk. Dacht dan waarom niet gelijk een 85cc kit waar de krukas al bij zit. 85cc is echter niet super verstandig zo te horen aan iedereens reactie. Zijn ook weinig goede uitlaten ervoor.
Heb trouwens geen 0 verstand van brommers, bijna mn hele motorblok al vervangen.
Meer cc maakt het spul niet meteen krachtiger of sneller, daar zou ik me niet te veel op blindstaren.
Denk echt dat je met een Stage6 Racing nog altijd het meeste waar voor je geld hebt. Je hoeft ook echt niet met een 28mm carb te rijden om 90%van de rest van de 70cc kwijt te rijden bijvoorbeeld.

En met die 85cc kit zit je inderdaad ook zoals je zelf al zegt beperkt in je uitlaat keuze. En dat niet alleen maar als je eens een pakkingsetje moet vervangen en je zou ff langs een beetje brommerzaak rijden hebben ze voor een 70cc altijd wel wat liggen, voor een 85cc is dat weer stuk minder. Of ben ik de enige die nog langs de oude vertrouwde brommerzaak hier in de buurt knal als ik wat nodig heb?
 
Meer cc maakt het spul niet meteen krachtiger of sneller, daar zou ik me niet te veel op blindstaren.
Denk echt dat je met een Stage6 Racing nog altijd het meeste waar voor je geld hebt. Je hoeft ook echt niet met een 28mm carb te rijden om 90%van de rest van de 70cc kwijt te rijden bijvoorbeeld.

En met die 85cc kit zit je inderdaad ook zoals je zelf al zegt beperkt in je uitlaat keuze. En dat niet alleen maar als je eens een pakkingsetje moet vervangen en je zou ff langs een beetje brommerzaak rijden hebben ze voor een 70cc altijd wel wat liggen, voor een 85cc is dat weer stuk minder. Of ben ik de enige die nog langs de oude vertrouwde brommerzaak hier in de buurt knal als ik wat nodig heb?
De tijd dat een brommerzaak voor 70cc wat had liggen is al jaren achter ons is mijn ervaring. Een pakking voor een standaard minarelli blokje en dan houdt het wel op.

Voor straat gebruik is een 21mm D'O ruim voldoende op een s6r.
 
En met die 85cc kit zit je inderdaad ook zoals je zelf al zegt beperkt in je uitlaat keuze. En dat niet alleen maar als je eens een pakkingsetje moet vervangen en je zou ff langs een beetje brommerzaak rijden hebben ze voor een 70cc altijd wel wat liggen, voor een 85cc is dat weer stuk minder. Of ben ik de enige die nog langs de oude vertrouwde brommerzaak hier in de buurt knal als ik wat nodig heb?
Daar heb je wel een goed punt, pakkingen zijn er nergens te vinden voor een 85cc. Als ik meer dan 70cc wil is het verstandiger om dat met een bijv. 125 zip te doen.


Nu loop ik misschien van het onderwerp af, maar ik zocht naar leuke 70cc uitlaatjes. Ben er al mee bekend uit ervaring dat Voca een tering lekker geluid maakt bij crossers. Nu zag ik de Voca Road Race 70cc voor de Aerox maar kon hier maar 1 review van vinden en dat is een 1-ster review in het Frans over hoe die binnen een week helemaal kapot is gegaan. Zal ik m toch proberen?
 
Daar heb je wel een goed punt, pakkingen zijn er nergens te vinden voor een 85cc. Als ik meer dan 70cc wil is het verstandiger om dat met een bijv. 125 zip te doen.


Nu loop ik misschien van het onderwerp af, maar ik zocht naar leuke 70cc uitlaatjes. Ben er al mee bekend uit ervaring dat Voca een tering lekker geluid maakt bij crossers. Nu zag ik de Voca Road Race 70cc voor de Aerox maar kon hier maar 1 review van vinden en dat is een 1-ster review in het Frans over hoe die binnen een week helemaal kapot is gegaan. Zal ik m toch proberen?
waarschijnlijk onder spanning gemonteerd
 
Daar heb je wel een goed punt, pakkingen zijn er nergens te vinden voor een 85cc. Als ik meer dan 70cc wil is het verstandiger om dat met een bijv. 125 zip te doen.


Nu loop ik misschien van het onderwerp af, maar ik zocht naar leuke 70cc uitlaatjes. Ben er al mee bekend uit ervaring dat Voca een tering lekker geluid maakt bij crossers. Nu zag ik de Voca Road Race 70cc voor de Aerox maar kon hier maar 1 review van vinden en dat is een 1-ster review in het Frans over hoe die binnen een week helemaal kapot is gegaan. Zal ik m toch proberen?
Waarom wil je meer dan 70cc om te beginnen? Cilinderinhoud wil niet automatisch zeggen dat het sneller is.
En om te beginnen is 70 meer dan genoeg om flink in de problemen te komen
 
Back
Top