Malossi krukaslagers

Dus als ik alles goed lees.....Is het handig om op Team 99 as

Het is dus de moeite waard om Malossi ........afgedraaide.......lagers te kopen


dan " gewone " Malossi lagers, die ErwinB heeft gekocht...
 
En wat is dan het verschil tussen

skf c4 lagers voor Piaggio en skf c4 RACE lagers ?

Deze zijn te koop bij Van der Kruijs voor €37,95...(skf c4 RACE )
 
Nu we het toch over veel te dure lagers hebben, ik kwam pas BOCA 6204 C3 (minarelli dus) keramische lagers tegen,

Die hebben als voordeel dat ze minder uitzetten, lichtere kogels hebben en minder gesmeerd hoeven worden, perfect voor een 2takt dus.

Maarja omdat ze er niet in Kymco-maat 8) waren en ik ze toch wat aan de dure kant vond heb ik ze maar niet gekocht.

Ze kosten maar €69,50 per stuk :rolleyes:
 
Tim_xsh said:
hendrik heeft nu nieuwe lagers en we weten niet welke t zijn

iemand een idee

Lager.jpg

Mol said:
Afgedraaid/geslepen buitenkooi: 66-9743 EA

Normaal lager: 66 9743E

Deze zie ik niet staan in het 2004 boek van Malossi. 66-9743 0B
Oftewel de "normale" Malossi lagers. Voor zover ik weet heeft hij een team '99 asje, dus of gewoon erin proppen niet zeuren, of omruilen voor de bijna 2x zo dure afgeslepen lagers :D
 
Ik hoorde bij JPS dat zij ook Yamashi lagers hebben die net als de malossi lagers zijn afgedraaid, deze lagers kosten rond de 34 euro als ik het me goed herinner. Voor mensen die nu gelijk op hun site gaan kijken: ws staan ze er niet op, gewoon even een mailtje sturen als je meer wilt weten.
 
Nou Boyd, aangezien jij goed contact met ze hebt. Fix eens een fototje van zo'n lager/lagersetje dan.
Ik kom echt nooit meer in de winkel daar, zie ze alleen nog op de races.
 
Roi said:
@ Joël: Kan je niet ergens een picje vinden van het SOORT lager, want een radiaal lager toepassen waar alleen axiale krachten spelen lijkt me niet echt logisch, maar goed :)

Alleen axiale krachten in een krukaslager???

Er spelen in elk krukaslager ook radiale en tangetiale krachten.
Radiaal is naar het middelpunt van het lager gericht, een belasting die ten gevolge van de verbrandingskracht optreedt.

Dus ik vind de benaming "radiaallager" voor die 7-balls Malossi lagers nogal vaag...
 
Dus welke lagers geven de beste prestatie qua vermogen naar uiteindelijk het wiel?
Maar om je vraag te beantwoorden kun je het beste naar een setje keramische lagers kijken. Zelfde maat als de normale lagers ff zoeken. Hebben de minste weerstand en zouden dus in theorie het meeste vermogen op de achterwielen moeten leveren. Maar ze zijn niet goedkoop, setje kost ongeveer 200 euro en verschil is minimaal en voor dat geld kun je 5 setjes normale goede lagers kopen en nog geld overhouden
 
Back
Top